Handledarutbildning: check!

I dag var det dags för den nödvändiga handledarutbildningen på körskolan, som man måste gå om man vill övningsköra privat. Och det vill jag förstås. Så i dag tågade jag, mamma och lillebror in på körskolan och satt för första gången (och säkert den enda) i skolbänken tillsammas.

När jag var sjutton år och körde bil med mamma sist så gick det käpprätt åt helvete-mest beroende på mitt temprament och min tjurskallighet. När mamma sa SVÄNG blev jag vansinnig för att hon inte sa till i tid, eller rättare sagt det som jag tyckte var i tid. Och det slutade med att jag stannade vid en bussficka, gick och satte mig i baksätet och surade så mycket så jag helt kom av mig med körningen. I nio år.

Den här gången är jag övertygad om att det kommer att gå bra. Mitt humör har lagt sig ganska ordentligt de senaste nio åren. Jag blir inte sådär vansinning inombords jämt som jag kunde bli när jag var yngre.

Handledarutbildningen var verkligen bra och vi fick många bra tips som vi kommer att ha användning av. Dessutom fick man en utbildningsplan som man kan följa. Great, steg 1-15 ska tragglas igenom steg för steg! Nu är det bara att vänta på tillstånden från Länsstyrelsen (jag och brorsan som trodde att vi skulle kunna få köra i kväll, damn it!).

Det värsta med utbildningen var att jag insåg att jag förmodligen på min nästa körlektion kommer att få backa. Min stora fasa.



Förresten, jag tänkte passa på att ta förarbevis för skoter också när jag ändå håller på. Inte för att jag kör mycket skoter, men om man får chansen ibland är det så tråkigt att tacka nej. Är det någon som vill hänga med på utbildning?

Kommentarer
Postat av: Evan

Utbildning på skoter..hmm.. vilken körskola går du på? ;)kraaam

2008-11-04 @ 10:48:58
Postat av: Mammut:)

Hmm, hur ska det här gå tro? Undra om man måste byta koppling på bilen efter detta.

2008-11-04 @ 13:18:44
Postat av: Jessica

Ja Johanna du blir sällan vansinnig nu hihi ;-).



När är skoterutbildningen då? Hur länge måste man gå och vad kostar det?

2008-11-04 @ 18:34:01
Postat av: Johanna M.

Utbildning på City Trafikskola. Utbildningen har de över en helg, teori mest som avslutas med lite praktik på skoter (fyrhjuling om det inte finns snö)så man har testat att köra. Kostar ca 1600 kr tror jag.



Kan kolla upp exakt datum senare. =)

2008-11-04 @ 21:00:12
URL: http://mattssonjohanna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0