Körlektion #6 - mental träning

Min sjätte körlektion och jag känner mig väldig nöjd! För första gången har jag i dag kört på E4:an. Det kändes bra. När jag gick till körskolan från jobbet så försökte jag visualisera hur bra min körlektion skulle gå.

Inget kommer att få mig uppstressad.
Jag kommer att vara en gudinna på att växla.
Det kommer gå skitbra.
Mina svängar kommer att vara tighta och felfria.
Mina inbromsningar kommer att vara så mjuka så att man kan sitta med ett fullt glas med vatten i bilen utan att spilla.


Alla punkter gick inte 100%. Det här med växlingen är en akilleshäl som jag verkligen måste jobba på. Men jag stressade inte upp mig lika mycket som tidigare vilket är ett stort framsteg. Och jag är för första gången nöjd efter en lektion!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det tar sig sa mordbrännarn S. Passa på nu att slita på övningsbilen och inte min...

2008-11-13 @ 22:08:10
Postat av: Evan

Härligt! Bara att kämpa och kämpa och jag tycker du är jätteduktig!

Kram

2008-11-14 @ 12:17:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0