Smålullig och fundersam

Vad är grejen med att bli vuxen?  Inte blir man något klokare för att man blir vuxen heller, det har jag förstått. Jag, bitter? Nä inte alls. Bara lite småfull och tänkande.

Jag träffade min gamla mellanstadielärare i kväll. Av ren automatik så försökte jag hålla undan cigarettpaketet för henne som jag höll i handen. När jag kom på vad jag gjorde så började jag garva och sa "Ulla, kolla här vad jag gör-försöker gömma ciggpaketet för dig. En gång fröken, alltid fröken-det är tydligt det!" Ulla blev ganska så nöjd och skrattade och sa att jag är vuxen och gör som jag vill eftersom jag inte går i mellanstadiet längre. Hon skulle bara veta att jag och några tjejkompisar rökte på toaletten (!!) vid matsalen när vi gick i femman. Ha.

Nä, man kanske skulle sova. Jag kan göra som jag vill i fyra sköna veckor, sova mitt på dagen och vara vaken hela nättarna om jag känner för det. Men då är man i stället rätt så städad och är hemma på lördagnatt innan klockan ens har slagit två. Det är nästan något slags rekord.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hehe, kul! ;) Här är jag nästan alltid hemma innan 02. Dels för att krogen ju stänger 02 här och dels för att det sällan är kul ute tycker jag. Var nog roligare när man var singel o sprang på kåren stup i kvarten :P

2008-06-29 @ 11:38:07
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0