Efter jobb kommer vin

Äntligen är det helg och dags för lite välbehövlig vila.

Veckan har varit rätt slitig med övertid, det är roligt på ett sätt men man känner samtidigt att man inte orkar något när man kommer hem efter 12 timmar i sträck på jobbet. I går var det extremt jobbigt att ta sig upp ur sängen och jag sov mig igenom två väckarklockor.

Klockan tio på förmiddagen i onsdags när jag var på jobbet så plingade min mobiltelefon till. När jag tittade på displayen stod det "Magdalena, inte Maria". Då kom jag plötsligt ihåg att jag runt femtiden på morgonen hade vaknat och det enda jag hade på huvudet var "hon heter Magdalena, inte Maria" och att det var otroligt viktigt att komma ihåg detta när jag kom på jobbet. Denna mening etsade sig fast och jag kunde inte somna innan jag hade antecknat denna starka tanke. Sjukt. För mycket jobb på hjärnan helt klart.

Jag ska få gå ytterligare en utbildning på jobbet och lära mig ett nytt område, så nu blir det till att gnugga geniknölarna under fem veckor snart. Härligt med ny kunskap! Och dessutom verkar det som att jag genom jobbet kommer att kunna arbeta ideellt två timmar i månaden under hela våren, med en verksamhet som bedriver läxhjälp för barn och ungdomar.

Det var ju inte heller fel att det i dag kom ett mail där det stod följande.

OCH VINNARNA I VINLOTTERIET ÄR
Garantipotten (7 flaskor) Johanna Mattsson
3 flaskor Johanna Mattsson
2 flaskor XXXX
1 flaska XXXX

Skål på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0