Snart på min balkong

image19image20

Kvällen har bland annat gått åt till att besöka två blomsteraffärer. Känslan jag får när jag kliver innanför dörrarna och det doftar blommor och ögat ser att det är grönt och skönt överallt, den känslan är ungefär densamma som man fick när man var liten och fick gå på en leksaksaffär.

Ögonen spärras upp, jag tappar fokus på omvärlden och super in atmosfären totalt. Pulsen höjs lite och jag blir ivrig och känner och klämmer på alla blad.

Varenda gång jag går in i en blomaffär så vaknar min gamla barndomsdröm upp; att jobba som florist! Man blir så lycklig av blommor och det är rent terapeutiskt att pyssla med växter. Häromdagen duschade jag varsamt varje blomblad i min lägenhet med en liten blomspruta. Snart börjar planeringen inför våren, jag funderar på om jag ska ge mig på att driva upp egna balkongblommor. Kanske lite örter och tomater också, det vore härligt.

Dagens skörd blev något sparsmakad trots allt; blomnäring, orkidénäring, blomjord och ett packe tulpaner. Men det kliade rejält i mig och jag ville helst ha med mig fyra, fem växter hem...


Foton från www.fotoakuten.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0