Rätt ton och information skapar nöjd kund

Strax innan jul bestämde jag mig för att byta elbolag. När min nyvalda leverantör av ström för första gången skickade ett brev till mig så skrev de bland annat följande.

Vad kul att du vill bli kund hos Yello! Tyvärr går det inte riktigt så smidigt som vi hoppats och trott. Din nätägare/nuvarande elleverantör vill nämligen se en namnunderskrift från dig för att skicka oss den information vi behöver. Därför behöver vi alltså få in en underskrift från dig innan vi kan fortsätta jobba med ditt byte till Yello.

Sagt och gjort, jag skickade in en fullmakt. Nästa gång jag fick ett brev så såg det ut så här.

Vi har nu pratat med din nuvarande elleverantör om din uppsägningstid. Ditt startdatum är därför framflyttat till den 1 februari 2008. Då blir strömmen -och livet- äntligen lite gulare på XXXvägen. Den som väntar på något gott...

Det ska vara lätt att vara kund hos Yello. Till exempel kan du alltid ringa oss när du har tid- utan att samtalet kostar något, och utan att behöva vänta i långa telefonköer.Vi finns på plats för dig dygnet runt, året runt. Såklart.


I går fick jag ett stort vykort med anledning av den höjda energiskatten vid årsskiftet.image11

För första gången loggade jag i dag in på mina sidor på mitt nya elbolag och blev imponerad över användarvänligheten. Snygga lättförståeliga menyer och väldigt användarvänligt. Som grädde på moset så är det en snygg design på hemsidan och mina sidor också. Att mitt nya elbolag dessutom redovisar samtliga brev de skickat till mig gör att trovärdigheten och förtroendet för företaget stiger i mina ögon.

För mig känns det helt klockrent, min elleverantör har hittat helt rätt ton att kommunicera på med just mig. Redan innan första elräkningen har kommit så är jag nöjd. Hur många företag lyckas med det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0