Konsertblöt och helnöjd

Nyss hemkommen sitter jag och kurar ihop mig under en filt så att jag ska bli lite torr. I kväll har jag varit och sett Emil Jensen, Markus Krunegård, Miss Li och Lars Winnerbäck. Under fem timmar har det regnat från och till och jag och Pernilla har haft på oss skitsnygga regnponchos, precis som många andra som var på plats på Bergsåkers fotbollsplan. Publiken var oerhört mixad; allt från tonåringar till människor som var över sextio hade köpt en biljett för 375 kronor.

Markus Krunegård har en behaglig röst och skriver bra svenska texter, låten Ibland Gör Man Rätt, Ibland Gör Man Fel är väldigt skön. Han är definitivt en kille jag ska lyssna mer på, jag har bara lyssnat igenom hans skiva en gång och sedan glömt bort albumet på något sätt. Det var dumt gjort av mig.

Miss Lis konsert var heeelt fantastisk, jag måste se henne fler gånger! Hon är glad, sprudlande, cool, duktig, charmig....ja allt ta mig fan! Hon avslutade med den låt som jag har som ringsignal på mobiltelefonen- Ba Ba Ba. Miss Li sjunger som om hon sjunger för sitt liv-i varje låt- och det är otroligt att hennes röst håller så som hon tar i. Och vilka fantastiska musikanter hon hade med sig, sådan energi och spelglädje kombinerat med musikalisk skicklighet som de hade ser man inte varje dag. Senare på kvällen dök Miss Li upp och sjung duetten Om Du Lämnar Mig Nu med Lasse. Det gick rysningar på hela min kropp! Magiskt.

Winnerbäck var som vanligt stadig som ett berg på scenen-han kan det han gör och känns som en trygg artist. Kvällen till ära fick han under ett mellansnack underkläder uppslängda på scenen och han blev nog faktiskt lite generad. Det tillhör säkert inte vanligheterna. När han sjöng den inledande textraden "jag dricker glögg med balkongdörren öppen inatt" på låten Jag Hugger I Sten så njöt i alla fall jag så mycket man kan göra av en låt.

Vilken bra kväll det har varit, trots regn och kyla! Jag är varm och torr inombords av all bra musik och det är det som räknas.


Miss Li och Winnerbäck



Markus Krunegård



Blöta och glada konsertbesökare

Kommentarer
Postat av: Emma

Nice! Men han har alltså långt hår igen! Wtf :P

2008-08-04 @ 05:51:45
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0