Lite plugg i höst?

När hösten närmar sig med stormsteg så blir jag väldigt sugen på att plugga igen! Men jag skulle aldrig kunna klara av att vara heltidsstudent och behöva vända på exakt varje krona igen. Så förra veckan sökte jag en kvällskurs på Mittuniversitetet. Ansökan skickade jag in sent, så det är bara att vänta att se om man blir antagen på en reservplats. Kursen jag sökte är JÖKEN-Juridisk översiktskurs.

När några arbetskamrater hörde detta i dag undrade de varför? Varför inte, svarade jag tillbaka. Det är aldrig fel med lite allmänbildning och jag har ett oerhört sug efter ny kunskap. Dessutom tror jag att det är bra på ett personligt plan att kunna lite juridik.

När jag pluggade på heltid på Informations- och PR- programmet hade jag inte tid att läsa JÖKEN vid sidan om, det fick räcka med 100% studier och ett extrajobb. Så nu kanske det äntligen är dags för lite rättsvetenskap!

Kommentarer
Postat av: Madde

Jöken på kvällstid är kanonbra! Det tyckte i alla fall jag när jag läste den hösten 2006 (är det SÅ längesen, hjälp vad tiden går). Funkade utmärkt att kombinera med heltidsjobb!

2008-08-18 @ 23:01:55
Postat av: Helena

Jöken är en jätteintressant och allmänbildande kurs :) Jag ångrar inte en sekund att jag läste den.

2008-08-19 @ 09:21:56
URL: http://hidenas.blogspot.com/
Postat av: Emma

Ja jag gillade också Jöken, här uppe hade vi bra upplägg också med mycket olika case att lösa o sånt. Riktigt kul! :)

2008-08-19 @ 13:03:00
URL: http://twentysomething.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0