Perfekt avslutning

Sista dagen på jobbet i går avrundades med avdelningsaktiviteter, först 3-kamp på Nöjeshallen och sen middag och krogen.

Tre-kampen började med laserdome. Jag som aldrig har spelat tidigare var lite nervös inför det. Men så fort jag hade fått på mig min väst och hade min laser-picka i handen så blev jag som galen och fick adrenalin-tillströmmning och jagade, lurpassade och slängde mig ner för att ta skydd. Helt galet! Fruktansvärt roligt. Av en grupp på 14 personer kom jag faktiskt fyra, vem kunde tro det? Laser, pistoler och sånt trodde jag inte var något för mig, men så fel jag hade!

Den mekaniska tjuren däremot gav jag mig inte på, det såg helt livsfarligt ut när folk blev avslängda. Hade det varit mindre folk från andra företag som stod och tittade så hade jag nog provat åtminstone en gång, men nu fegade jag ur.

Sista momentet i 3-kampen var gocart. Gocart var ytterligare en grej som jag kände mig orolig inför, mesen inom mig ville inte köra. Men jag kände mig som en liten tönt och bestämde mig för att köra. Och tur var väl det! Shit så roligt det var. Yiiha. Det ska jag göra fler gånger.

Middagen var rolig och god. Får man en spelevink och de två närmaste arbetskompisarna till bords så kan inte kvällen bli annat än lyckad. Och jag fick världens bästa avskedspresent av mina kollegor! Det var inte lätt att hålla tillbaka tårarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0