På väg från mitt jobb

Skrivbordet på jobbet håller på att tömmas; papper arkiveras, ärenden lämnas över till kollegor och en hel del material slängs. Min kaffemugg åkte med hem i dag precis som koftan som varit min vapendragare under vintern. Jag packar ihop mig själv mentalt också och gör min sista dag på jobbet under morgondagen. Det känns skönt, men det är med sorg i hjärtat som jag lämnar mina arbetskompisar! Och varje gång jag säger det, så blir jag lite tårögd.

En timmes möte med chefen i dag har gjort att jag fått ett bra avslut med henne också. Det kändes lite som att knyta ihop säcken på det år som varit, men även som en en fortsättning på mitt yrkesliv.

Nästa vecka blir en helt ledig vecka då jag ska slappa och bara vara. Det ser jag fram emot. Förhoppningsvis är jag utvilad och pigg i skallen när jag måndag den femte maj kliver in på min nya arbetsplats. Efter ett besök där i går morse så har jag helt rätt magkänsla inför mitt nya jobb på en myndighet!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du fick jobbet! Grattis Grattis Grattis! :)
Tror det passar dig som handen i handsken!

2008-04-24 @ 22:36:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0