Konsert-mania

image82 image81 image83

På lördag spelar Daniel Lemma på Våningen. Förmodligen är det ingen som vill/kan gå på den konserten med mig och jag känner inte att jag har så stort utbyte av att gå själv, upplevelsen blir inte lika stor om man inte delar den med någon som man känner. Jag kan tänka mig att det blir en skön avslappnad konsert med mycket känsla.

Den 24:e maj spelar Veronica Maggio på Stadshuset. Hennes första platta "Vatten och bröd" var helt okej men hennes nya skiva "Och vinnaren är" är betydligt mycket bättre. Luftig svensk vispop på något sätt. Annie, vad sägs om den konserten?

Sen kommer Gatufesten i början av juli och för första gången tror jag faktiskt att jag ska gå alla tre dagar. På fredagen spelar The Ark som brukar ha en underhållande scenshow. Elin Sigvardsson är ett annat namn som också lockar på fredagen. Dessutom skulle det vara kul att kolla in Vincents och Jill Johnssons spelningar. Lördag på Gatufesten så är det två namn som är värda att nämna; Håkan Hellström och Timo Räisänen. Man kan väl inte påstå att Hellströms musik är något som brukar gå varm här hemma, men har en känsla av att han är otroligt kul att se live.

Den tredje augusti kommer Lars Winnerbäck och Miss Li till Folkets Park. Det enda som är trist är att inte Maia Hirasawa inte följer med på turnén till Sundsvall, det hade varit kul att få höra henne också. Konserten är inbokad i almanackan och biljetter är nästan bokade! Kul att man får sällskap av Pernilla, det kommer bli en klockren söndagskonsert på parken.

Det känns som att jag måste ta igen alla år som jag inte har gått på konserter och besöka så många som möjligt i framtiden. Har man en gång fått blodad tand...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag hänger självklart med :)/Annie

2008-04-21 @ 17:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0