Böcker är som en drog

När man väl har börjat att läsa, så vill man inte sluta! Jag är en riktig periodare vad det gäller böcker-inte för att jag blir less att läsa ibland utan för att jag inte tar mig tid till att läsa romaner när jag är stressad. Då är det så mycket lättare att bläddra igenom ett par tidningar som inte kräver lika stort fokus. Men nu har jag kommit in i en bok-period igen och känner att jag vill ha mer, mer, mer!

Just nu har jag fastnat i en roman av Camilla Läckberg. Hennes debutroman Isprinssesan är den första boken som jag läser av henne. Än så länge känns boken som skön avkoppling att läsa på kvällen och jag kommer nog att läsa fler böcker av henne. Kolla in Läckbergs snygga hemsida. Här har vi en kvinna som har insett vikten av image, helt klart.

Ofta gillar jag svenska författare bättre än utländska, det kanske har att göra med att jag lättare identiferar mig med personer och miljöer som beskrivs i böcker av svenska författare. Sen tycker jag faktiskt att det är jobbigt med utländska namn i böcker, mest för att de stör läsrytmen när den övriga texten har svenskt uttal.

Vad läser du just nu? Jag behöver lite tips på läsning innan jag ger mig på Stieg Larsson-trilogin som alla verkar gilla så mycket.

Nu är det dags att krypa ner i sängen och fly till en annan värld i några kapitel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0